Belangrijke info voor auto verkopen

0

Volkswagen-dealers zijn niet het belangrijkste middel om de ID-familie van elektrische auto’s van het bedrijf te verkopen. Het moederbedrijf, Volkswagen AG, heeft vandaag aangekondigd dat 100% van de VW-retailpartners heeft ingestemd met hun nieuwe rol als “agent” die de verkoop faciliteert.Volkswagen heeft ons laten weten dat dit nieuwe proces alleen in dit stadium betrekking heeft op Duitsland. Naarmate de introductie van de eerste ID-voertuigen in de VS dichterbij komt, zal VW hier meer details over het verkoopproces delen.

De verkooplancering van de ID.3, die in juni in Europa begint, markeert de start van het bureaumodel.

Volkswagen is ook verantwoordelijk voor de financiering van voertuigen en draagt ​​de verantwoordelijkheid voor het rendement en het restwaarderisico. werkelijke waarde van de auto is lager.

Dirk Weddigen von Knapp, voorzitter van de partnervereniging Volkswagen en Audi, zei:

Het bureaumodel biedt dealers aanzienlijke financiële verlichting, en dat is momenteel bijzonder belangrijk. Onze partners kunnen zich daarom focussen op wat retail zo onmisbaar maakt: persoonlijke, competente klantenservice. Ik ben verheugd dat alle partners de gezamenlijk opgestelde overeenkomst hebben ondertekend. Dat is een bevestiging van het grote vertrouwen in het modellenbureau en onze vereniging.

Verkopen van auto

Electrek’s Take

Legacy-dealers, die voornamelijk voertuigen op gas verkopen, hebben het verkoopproces van elektrische voertuigen vaak verkeerd beheerd. Het was een van de zwakste schakels voor de adoptie van elektrische voertuigen. gratis bod voor auto om op te halen.

Dus het nieuwe ‘agent’-model van VW zou een verbetering moeten zijn. Het weerspiegelt het feit dat slimme kopers van elektrische voertuigen weten wat ze willen. Ze hebben gewoon de dealer nodig om de transactie af te handelen en de sleutels om te gooien.

De overstap van Volkswagen naar dit model is een goed teken dat het de verkoop van elektrische voertuigen wil maximaliseren. Het verwijderen van de dealer als obstakel is een geweldige ontwikkeling.

De uitdaging is nu om ervoor te zorgen dat het veranderingsproces dat in Europa begint, wordt overgedragen naar de Verenigde Staten, waar dealers veel macht hebben.

Related Posts